Avtek Dobrą Marką 2016
O PROGRAMIE
Program Dobra Marka – Jakość, Zaufanie, Renoma to ogólnopolski program promocyjny, który ma na celu wybór najlepszych, cieszących się największym zaufaniem i renomą marek w poszczególnych branżach.
Patronat nad programem sprawuje Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk.
METODYKA BADAŃ
Przedmiotem analiz Działu Badań i Analiz Rynku Grupy Media Press jest obserwacja rynku polegająca na badaniu całości stosunków rynkowych w konkretnej branży. Jest to obserwacja zjawisk rynkowych w ich naturalnych warunkach. Na ich bieżącą obserwację składają się: pozycja producenta lub/i usługodawcy na rynku, obecni i potencjalni klienci, ceny produktów lub/i usług, kanały dystrybucji.
Analizie zostają poddane także siła marketingowa marki, jakość prezentowana przez dany produkt lub usługę, wartość oraz rozpoznawalność poszczególnych marek w danych kategoriach. W ramach programu prowadzone są także badania konsumenckie. Realizowane są przy użyciu: wywiadów telefonicznych (CATI) na platformie CADAS i/ lub ankiet internetowych (CAWI) i/lub wywiadu bezpośredniego. Metodyka badań jest dobierana ze względu na rodzaj i kanały dotarcia do konsumenta. Dla każdej kategorii indywidualnie wyznaczana jest wielkość próby badawczej. Docelowo jest to grupa 1000 osób pełnoletnich lub firm w ilości dostosowanej do badanej branży z całej Polski. Respondenci są wybrani w sposób losowy lub stanowią specjalnie wyselekcjonowaną grupę docelową (w zależności od kategorii). Badanie ankietowe polega na udzieleniu odpowiedzi na pytania zadane przez ankietera. Pytania mogą mieć charakter zarówno otwarty, jak i zamknięty. Konsumenci wskazują na Marki według nich najlepsze, cieszące się największym zaufaniem i renomą w poszczególnych branżach.
Decyzję o przyznaniu tytułu Dobra Marka podejmuje Organizator Programu na podstawie wyników przeprowadzonych badań.